vrijdag 3 oktober 2014

Rust

Terwijl ik dit type, zit ik met m'n broertje en lieve hondje op de camping. Even een nachtje de dagelijkse beslommeringen ontduiken. Even genieten van een avondje met z'n tweetjes en de knuffelbeer erbij. De afgelopen tijd is er veel gebeurd en ik wilde er eventjes tussenuit.
Energie om naast het schoolwerk, huishouden en de sociale verplichtingen, nog een blogpost te kunnen typen was er amper.

Nu heb ik de rust om eventjes te gaan zitten en energie te gebruiken voor deze blogpost. We hebben net gelopen met de hond. Eerst nog een potje Monopoly gespeeld. We gaan wel op tijd slapen, want morgen moeten we wel naar de voetbal. Zie je het al voor je, dan beslis je zoiets, komt de voetbal ertussen.. Nee, het was 'n spontaan ideetje. Snel van alles ingepakt en gaan met die banaan.

Klinkt heel hectisch, maar toch heerlijk rustig. Straks slapen en dan morgen een feest. Hoezo een volgepland leven?
Dat is de reden dat ik m'n rust zoek en ook echt op zoek. Oh en ja, ik heb vorig jaar gezegd dat ik voorlopig niet naar een camping wil. De horror, na 3 weken op 'n camping te zitten, continu met je handdoek en wc-rol naar het wc-gebouw lopen. Toegeleverd zijn aan de weersomstandigheden (geloof me, ook met zo'n luxe caravan die wij hebben, is het ook niet fijn als het regent) en met z'n allen op een klein stukje zitten. Nee, dankjewel, ik pas.
En daar zit ik dan, in een caravan, samen met broerlief. Ik ben een kampeermeisje en dat zal altijd wel zo blijven. Of misschien toch niet. Voor nu is het even heerlijk rustig. Ik kom echt tot rust.

Ik ben een chaootje, hectisch, 20.000 dingen tegelijkertijd en nu even niks. Alles op 'n rijtje zetten. Planningen maken en misschien toch nog wat aan school doen. Wat meer dingen gaan uitwerken en dan lekker werken.

M'n gespannen houding, waar ik haarfijn door m'n beste vriendin op werd gewezen, is weg. Ik voel me zelf al rustiger en ontspannender. Ik had dit dus al veel eerder moeten doen.

Lieve mensen, als jullie merken dat ik gestressed ben, geef dat alsjeblieft dan eventjes aan. Dan zorg ik dat ik een nachtje op een camping mag/kan staan :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten