vrijdag 26 september 2014

Bucketlist

Al een tijdje heb ik een hele bucketlist liggen met wat ik allemaal nog een keer wil doen in m'n leven.
Dat is een hele lijst, want ik wil veel. (Dat is een klein beetje een probleem van mij, ik wil veel, ik wil ALLES). Een aantal dingen van de lijst zal ik eens met jullie bespreken. 



  • Naar AustraliĆ«
    Deze staat al zolang als ik van het bestaan van AustraliĆ« weet, op mijn lijst. Het lijkt me zo'n mooi land om in ieder geval eens een keer geweest te zijn. Helaas is het nooit gelukt om er heen te gaan. 
  • Naar Afrika
    Sinds mijn reis naar Burkina Faso wil ik heel graag nog een keer terug naar Afrika. Specifiek Burkina Faso, dat lijkt me helemaal mooi. Het is een onwijs mooie en levensveranderende (ja echt,) reis geweest Voor mij. Ik heb geleerd blij te zijn met wat ik heb, te relativeren en vooral dat waar je ook bent, je zelf het leven leuk moet en kan maken! 
  • M'n blog up to date houden
    Iedere dag of iedere 2 dagen een blogpost plaatsen. Dat structureel toepassen. Dat is wat ik heel graag wil. 
  • Een eigen website, zonder .blogspot.com erachter
    Dit is ook eentje die te maken heeft met mijn blog. Ik wil heel graag gewoon: www.missjusthaveitall.nl in plaats van .blogspot.com. Of zou ik dan toch voor een andere naam gaan? Wat vinden jullie? 
  • Positievere gedachten
    Heel vaak lukt dit al, mijn negatieve gedachten ombouwen naar een positievere. Maar soms lukt het gewoonweg niet. Dan zit ik in de neerwaartse spiraal en kom ik er niet uit of niet makkelijk uit. 
  • M'n dromenpotje vullen
    Ik heb vorig jaar een glazen pot versierd en hier mijn dromenpotje van gemaakt. De bedoeling is dat ik hier toekomstdromen in stop, dat kunnen kleine dromen zijn (een plant kopen), maar ook grotere dromen (een mooie bruiloft hebben). Tot nu toe zit er nog niks in. Ik wil hem wel gaan vullen. 
  • Italiaans, Spaans of Frans leren.
    Een van deze 3 talen staan op mijn bucketlist. Eigenlijk alle 3, maar ik wil het wel haalbaar houden. Frans, omdat ik wat met Frankrijk heb. Als ik de Franse grens over ben, ben ik ook echt thuis. Zo voelt het voor mij. Het maakt dan niet uit of ik in Langres zit of in Carcassonne of in Parijs. Frankrijk is Frankrijk, in al zijn facetten.
    Spaans of Italiaans, omdat ik het mooi vind klinken en omdat ik beide talen heel interessant vind. Ook de landen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten