donderdag 29 mei 2014

Read it all #1 Ondersteboven - Jill Mansel

Al zolang ik me kan herinneren, lees ik. De bieb was een tweede thuis voor mij. Boeken zijn voor mij ontspanning en me verliezen in een andere wereld of juist een realistische wereld. Aan het begin van het jaar heb ik mezelf ook een uitdaging gegeven: 20 boeken lezen dit jaar. Inmiddels heb ik er 3 gelezen (De Gelukkige Huisvrouw, Bekentenissen van een gigolo en onderstaande Ondersteboven). Over de laatste ga ik een recensie schrijven. 





Ondersteboven
Auteur: Jill Mansell
Publicatiedatum: 17 juni 2009 
ISBN: 9789021008196
Druk: 8
Uitgever: Luijting-Sijthof 


Tijdens het lezen val ik zo nu en dan van m'n stoel/bed/bank van het lachen. Meerdere keren heb ik aan Vriendlief moeten uitleggen wat er nou eigenlijk zo grappig is (begin met lezen zou ik zeggen). 
Het verhaal gaat over Ginny, een werkloze vrouw van 38. Haar dochter, Jem, gaat studeren in Bristol en gaat daarom op kamers. Ginny voelt zich alleen. Tijdens een shopmomentje loopt ze een knappe man tegen het lijf, die haar beschuldigt van diefstal.
Ginny is een ietwat naïeve vrouw, die het gedrag van haar ex-man afkeurt. Haar ex heeft namelijk iedere keer een nieuwe jonge blom aan z'n zijde.
Je wordt meegenomen in het leven van Ginny en Jem. Beide maken van alles mee, verliezen en winnen.
Ik werd dan ook echt meegesleept in het verhaal. Ik had het boek in no time uit. Het leest makkelijk weg en het zijn herkenbare situaties waarin Ginny en Jem zich bevinden. 

Jill Mansell is (en blijft) wel een van m'n favoriete schrijfsters als het gaat om boeken die ik snel tussendoor kan lezen. Het is een goede chicklit schrijfster. Vind ik dan :-). 

Ga jij dit boek lezen? Of lijkt het je totaal niks? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten