woensdag 21 mei 2014

Sta op tegen Kinderkanker

Na een hele lange tijd van stilte van mijn kant, pak in vanaf vandaag het bloggen weer op.
Het ging even niet zo lekker met mij, ik moest weer het een en ander op de rit krijgen en 
een ritme in m'n leven zien te vinden waar ik tevreden mee was.
Toch besloot ik vandaag, ja vandaag, weer te bloggen.

Gelijk grijp ik deze blogpost dan ook aan om het met jullie over iets verschrikkelijks te hebben.
Kinderkanker
De meesten die mij kennen, weten dat mijn buurjongetje al ruim anderhalf jaar vecht tegen kanker. Wat een vechtertje, waar de ouders en familie, maar ook vrienden en buren onwijs trots op zijn. Van zijn vechtlust kunnen veel mensen wat leren.
En nu gaat dat mannetje de Samenloop voor Hoop in Roosendaal lopen, samen met z'n ouders, familie en een hoop vrienden.
Trotser dan dat krijg je me bijna niet.

Ondanks dat dit een positief verhaal blijkt te zijn, is de realiteit voor veel kinderen toch anders. 550 kinderen in Nederland krijgen jaarlijks een vorm van kanker. Ruim 75% van de kinderen geneest dankzij goede zorg en nationale en internationale samenwerking. Toch is het de meest voorkomende doodsoorzaak door ziekte bij kinderen (Bron).
Kinderkanker is ook niet één ziekte, het is een verzamelnaam van de veel voorkomende aandoeningen die vooral op kinderleeftijd voorkomen. Iedere specifieke vorm wordt hooguit 5-25 keer per jaar gediagnosticeerd.
Op www.vokk.nl vindt je een lijst met vormen van kanker. 
Jullie begrijpen, een simpele chemo zit hier niet in. Ieder kind heeft z'n eigen chemo's nodig en een eigen behandeltraject. 

In Roosendaal is de Samenloop voor Hoop op 28 en 29 juni. Er wordt 24 uur gelopen door meerdere teams. Van ieder team is er constant iemand aan het lopen. De teams bestaan uit 10 tot 15 man die zich in willen zetten voor kanker.
SamenLoop voor Hoop is vanuit het KWF.
Kijk vooral even of het in jouw stad ook gehouden wordt! 
www.samenloopvoorhoop.nl

Doneren kan tot middernacht op: 0800-1303 of op www.kika.nl 

*Note: Het is geen gesponserde post of iets, dit is puur uit mezelf gekomen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten