vrijdag 27 februari 2015

GBP #4 Veranderingen na een gbp

Slechts een week na de operatie merk ik al heel veel veranderingen. Het is moeilijk voor me om dit op papier te zetten, maar ze zijn er wel. 



De reden dat het zo moeilijk is, is dat ik een kreng ben. Er gaat zoveel door me heen, zoveel hormonen en voornamelijk weinig eten en niks doen. Ik kan niks.
Jongens, ik ben geen stilzitter, absoluut niet. Wel wat lui-ig aangelegd misschien, maar stilzitten kan ik absoluut niet. Ik ben een bitch, een kreng, een lastig stuk vreten.
Zo nu en dan. Voornamelijk als ik pijn heb, misselijk ben of gewoon van verveling niet meer weet wat ik moet doen.

Maar, de veranderingen. Daar gingen we het over hebben. Het klinkt stom, maar het rijtje hieronder

  • Opgeruimder. Waar voor de operatie ik nogal chaotisch ben en snel denk: Dat doe ik zo wel, ruim ik het nu meteen op. Misschien omdat ik dan wat tijdverdrijf heb, misschien omdat ik het zelf ook stiekem wat fijner vindt. Daarnaast probeer ik ook meer rekening te houden met m'n planning en me er ook echt aan te houden. Best knap, al zeg ik het zelf! 
  • Zelf eten maken. Ik maak nu veel zelf. Dat deed ik voordien ook al, maar ik gebruik liever hele verse producten (van de boer, desnoods van de groenteboer) en geniet ook echt van het maken van een bouillon, een soep of zelfs m'n drinkyoghurt!
    Het is echt een omslag hoor, want waar ik natuurlijk al veel zelf deed vorig jaar, vond ik het na de zomer moeilijk om het vol te houden. Toch heb ik meer waardering gekregen voor voeding en z'n krachten. Ik wil me ook weer meer focussen op eten en recepten. Wie weet word ik nog wel eens een echte foodie! 





  • Beter in m'n vel. Ondanks dat ik nog maar 7,3 kilo kwijt ben, merk ik al wel dat ik wat beter in m'n vel zit. Ik stress niet meer voor eten, ik stress niet meer over wat anderen van me denken en ik stress zeker niet meer of mijn kleding nog wel past of strak zit. Het meeste zit nu al niet meer strak namelijk! Woohoe, nu al!

2 opmerkingen:

  1. Wauwie......., wat super om te lezen dat het zo goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat je je nog steeds zo goed voelt. Ik ken een aantal vrouwen, die deze operatie ook hebben ondergaan, en stuk voor stuk zijn ze er blij mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen