maandag 24 februari 2014

Personal it all#2 Verzamelwoede en opruimen.

Ik verzamel alles. Mensen die mij kennen weten dat.
Recepten, prullaria, papier, notitieboekjes, alles. 
Heb ik iets, gooi ik het niet weg want misschien heb ik het nog wel eens nodig of kan iemand anders het wel gebruiken. Dit is een tik die ik geërfd heb langs mijn vaders kant. Sorry pap, ik kan er niks anders van maken.
Mijn hele kamer staat vol, heb een uitzet van 20 dozen. Vind alles leuk, lief en schattig en dan wil ik het ook hebben. 

Afgelopen week had ik er ineens genoeg van. Ik ben aan het opruimen geslagen. Nu doe ik het in kleine stapjes, maar ik erger me er mateloos aan.
Aangezien ik ergens mee moest beginnen, heb ik gekozen om mijn receptkaartjes uit te typen.
Ik heb er meer dan 2000 (inclusief allerlei tijdschriften met recepten erin).
Deze stapel is het grootst en het langst werk, maar levert ook meteen de grootste ruimte op. Ik moet al die kaartjes en tijdschriften (Allerhandes en Boodschappen) natuurlijk érgens bewaren. Overal en nergens dus.
Ik hoef maar iets op te lichten aan mijn kant van de tafel of op mijn kamer en daar ligt weer een receptkaartje. Nu alles op 1 plek, in 1 document. In de Cloud. 
Als ik hiermee klaar ben, hoop ik dat de rest ook opgeruimd is.
Dat komt namelijk tussendoor.

Vandaag heb ik mijn tas even opgeruimd. Koekkruimels, lege verpakkingen, bonnetjes, stukjes papier, pennen en make-up zwierf door mijn tas. Nu is mijn tas weer schoon en leeg.
Heeft iemand tips om mijn tas georganiseerder te houden? 

Daarnaast moet ik ook m'n boeken uitzoeken en alle spullen in m'n andere kasten. Ik ben nog wel even bezig dus.

Liefs

1 opmerking:

  1. ik heb de oplossing voor je tas.....vorig jaar gekocht ennnn, geweldig resultaat....het heet bag-in bag.....geweldig.....een soort organiser voor je tas....alles netjes bij elkaar, aparte vakjes, ritsjes....helemaal geweldig.....ik geef je graag de site waar je het kunt verkrijgen....en je weet het ey....greetings from Breda

    BeantwoordenVerwijderen