vrijdag 11 april 2014

Fotografie

Al heel lang heb ik een voorliefde voor fotografie. Soms ben ik jaloers op de foto's die sommige mensen kunnen maken. Voor deze blog vind ik het dan ook belangrijk dat er mooie en leuke foto's op komen te staan.
Om dat te realiseren, moest ik wel foto's kunnen maken.
Ik hoor jullie denken, met een camera kan iedereen toch foto's maken?
Ja, dat kan. Foto's maken kan iedereen. Maar mooie, bijzondere foto's, dat is weer een ander verhaal.
Werken met lichtinval, macrostand, verder kijken dan alleen het object wat je wilt fotograferen.
Genoeg dingen om er dus een middag uit van te maken samen met een vriend en vriendin. Zij fotograferen vaker en konden mij heel wat leuke tips geven.
Hieronder een kleine selectie van mijn foto's van vanmiddag.
En ik zal eerlijk zijn, ook een paar 'mislukte, bewogen of gewoon net niet foto's'.
Want om díé ene foto te krijgen, daar gaat wat aan vooraf!

Een paardenbloem tussen de blauwe viooltjes. 

Gevalletje jammer, volgende zal best beter zijn (in dit geval van dit bloemetje niet gelukt) 

Kasteel Bouvigne

Random beeld in het park 

Another statue 

Inzoomen op de schors van de boom. 

Mooie macro van 'n bloem 

Fluffy kip, mooi, maar net niet. 

Fluffy kip part 2, beter, maar niet scherp genoeg. 

Ik weet niet meer wat ik wilde fotograferen, volgens mij de bovenkant van een hek. 

Boomschors

Poging tot Kasteel Bouvigne te vangen in het hartje

Schaduw

Schaduw.

Zo zie je, ook ik kan nog (heel) wat lessen gebruiken. Toestel mee en gaan!
Wat vonden jullie ervan?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten