woensdag 11 juni 2014

Food it all #1 Suikerchallenge

Al een tijdje voelde ik me een beetje heen en weer geslingerd in m'n gevoel.
Op een dag had ik meerdere dipjes, die zodra ik wat at weer over gingen naar vrolijk.
Ik was ook wat rusteloos en vertrouwde m'n eigen lichaam niet meer.
Samen met vriendinnen ben ik nagegaan hoe dat eigenlijk kon. Natuurlijk heb ik een moeilijke tijd achter de rug en het zou zomaar kunnen dat het daarvandaan kwam. Maar de hoeveelheid dipjes en vrolijkheid op een dag komen niet daardoor.
Zou het dan misschien aan m'n eetpatroon (nouja, er was geen patroon) liggen? 

Ik kon niks met zekerheid zeggen, maar het eens proberen kon natuurlijk geen kwaad.
Op internet heb ik het een en ander uitgezocht en waar ik last van had, kwam vaker voor. Zodra mensen dan stopte of minder suiker innamen was het probleem verholpen.
Voor mij een goed teken, want dan kon ik er tenminste wat aan doen.


Nu moeten jullie weten, voor dat ik me hiermee ging bezighouden had ik compleet geen ritme in m'n eten.
Ik at wanneer ik at, gaf regelmatig toe aan vreetbuien en dronk vooral zoetigheid. Omslaan naar een compleet ander eetpatroon is niet makkelijk dan. Maar toch, ik ga en ging ervoor.

Inmiddels zijn we een kleine 3 weken verder en ik kan zeggen. Ja, het lag aan m'n eetpatroon.
Iedere ochtend drink ik een glas warm water met citroensap. Een half uur daarna eet ik havermout of muesli. Soms een smoothie met fruit en havermout. Dit zorgt er voor dat ik zeker tot aan de lunch geen honger meer heb. Mocht ik voor die tijd honger hebben, drink ik water.
Water is iets wat ik de hele dag door drink. 

Na twee weken, had ik een terugval. Geen enorme, maar met de Pinksterdagen en het lekkere weer toch wat meer gezondigd dan normaal. Ook was m'n ontbijtritueel er bij ingeschoten.
Mén wat voelde ik me klote. Weer een beetje rusteloos, moedeloos en ik wist weer niet wat ik met mezelf aanmoest. Tijd om de riemen weer wat strakker aan te trekken.

Binnenkort geef ik jullie een update, want ik ga nog wat schrappen uit mijn suikerinname. Frisdrank en sappen. Ik wil alleen nog maar water gaan drinken. Oh, en ik hoop op een slowjuicer zodat ik verse sappen kan drinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten