woensdag 22 januari 2014

Food it all #1 Muffin tin pancakes

Wat zeg je? Muffin tin pancakes. Pannenkoeken gebakken in de oven, in een muffinvorm.
Gevuld met jam en daaroverheen poedersuiker. Ik heb het idee gevonden via een vriendin, die het weer van Pinterest had. Dus, ik ga zoeken op Pinterest, want ik wil ze ook maken. Ze heeft me lekker gemaakt en hetzelfde ga ik nu met jullie doen!


 Zo zou het eruit moeten zien

  
   Wat heb je nodig?
Voor ongeveer 10-12 stuks (ik had er 11)

125 gram bloem
Snufje zout
1 (groot) ei
250 ml melk
Jam
Heel klein klontje boter
Een mixer
Een kom
Draadkloppers
Muffinblik


Aan de slag!
De bloem, ei, melk en zout in een kom en deze met de mixer met draadkloppers mixen tot een glad beslag. Het muffinblik vet je in met het kleine klontje boter (ik heb hiervoor een plastic kwastje gebruikt). Met een opscheplepel vul je de muffinhokjes. Deze hoeven maar voor de helft gevuld te worden. Ondertussen verwarm je de oven voor op 175 graden (de mijne is hetelucht).
De muffinschaal zet je in de oven en in ongeveer 15 minuten bak je ze gaar.


Help, de foto vergeten van het beslag in de muffinvorm. Volgende keer toch opletten. 


Volgens Pinterest zou er een krater ontstaan, bij mij lukte dat dus niet. Ik heb de pannenkoekmuffins opengesneden en de jam er tussen gedaan. Daarna heb ik de bovenkant besneeuwd met poedersuiker. Zien ze er niet lekker uit? 


Ik ga ze zeker nog een keer uitproberen. Ik moet en zal de krater krijgen. Mocht een van jullie het lukken om ze met krater te bakken, ik hoor graag van jullie bij de reacties! 

4 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit meis! Leuk receptje ook! Ga nadat ik mn muffinblik heb, ze ook zeker een keer uitproberen, en ik wacht met smart op meer van deze recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De krater zou moeten lukken wanneer je de boter in de muffintin doet, de tin in de warme oven zet en dan het beslag in de superhete boter giet.
    Snel werken dus en kleine beetjes tegelijk ;)
    Zoek maar eens op Yorkshire puddings. Hetzelfde effect.
    Ze lijken me wel heerlijk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen