woensdag 29 januari 2014

Make it all #2 Tafelstukje


Vriendlief woont al een tijdje in z'n nieuwe appartement. Hij miste wat aankleding en wilde graag een stukje op tafel. Op naar de Big Bazar, want daar kun je voor weinig geld hele leuke dingen maken. Leuke dienbladen veranderen in leuke stukjes voor op tafel in nog geen 10 minuten.
Het lijkt misschien ouderwets, maar het is echt onwijs leuk! 

Kijken jullie mee? 






Wat heb je nodig voor dit stukje? 

Dienbladen (ik heb 2 verschillende groottes genomen) 

Mos
Kokosbasten
Kaneelstokjes, oh ik houd van de geur

Gedroogde sinaasappelpartjes

Roosjes (6 in een pak) 

Parels 

Stap 1 
Hier ligt het nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben. 

De kokosbasten leg je in een rondje in het midden. Daarin leg je het mos. Het mos kun je scheuren en het er precies inleggen. Ik vind het wel mooi als het wat rommelig ligt.
Het mos zorgt voor veel rommel, de hele tafel lag nog vol met zand en kleine stukjes mos.

Stap 2 

Ik houd van chaotisch werken, zien jullie dat?
De roosjes kun je zo in het mos steken. Staat hartstikke leuk toch? In twee hoeken leg ik 2 gedroogde sinaasappelschijfjes en 2 kaneelstokjes. In een andere hoek zet ik een kaarsenhouder.

Stap 3

De finishing touch van het stukje, de parels. Je legt ze of strooit ze, het is maar wat je zelf het mooist vindt, over het tafelstukje. Nu kun je hem overal neerzetten waar je maar wilt. 

Het kleine dienblad heb ik op dezelfde manier gemaakt:

Leuke DIY? Stay tuned, want er komt nog meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten