vrijdag 24 januari 2014

Make it all #1 Windlichtjes

Tijdens mijn dagelijkse zoektocht op Pinterest (houd het in de gaten, het is mijn favoriete tijdsverdrijf) kwam ik deze do it yourself tegen. Simpel, met dingen die je eigenlijk altijd wel in huis hebt en het neemt niet veel tijd in beslag.


Wat heb je nodig? 

Windlichtjes of andere soorten glazen potten
Plakband (het liefst afdektape) 
Nagellak 

Tijdens het maken van de windlichtjes heb ik wel foto's gemaakt, alleen deze zijn kwalitatief gezien niet zo goed.

Je beplakt het glas met plakband. Ik zet in het lijstje dat je het liefst afdektape (je weet wel, die je ook gebruikt met het verven) moet gebruiken. Ik heb hier gewoon plakband gebruikt, 
alleen met het afhalen ging het een beetje mis.
Je kunt het plakband in elke vorm plakken zoals je zelf wilt. 


Als je het windlicht hebt afgeplakt, begin je met lakken. Ja, met de nagellak. Het beste gebruik je doorzichtige nagellak. Met kleurlak blijf je de streepjes zien. Dit maakt in principe niet uit. Van een afstand zie je het namelijk niet. Ik vind het storend, maar ik ben dan ook ietwat perfectionistisch. Je laat de lak drogen en geeft het windlichtje een tweede lakje. 



En dit is het resultaat. Zoals je ziet bij het linker windlichtje, is de plakband er niet helemaal afgegaan of is er teveel meegenomen.
De rechter is met een roze lakje, ik heb er nog een glitterlakje overheen gedaan.
Kaarsje erin en klaar!

Succes, als je het gaat maken. Ik ben benieuwd naar jullie resultaat! 

xox Romina

1 opmerking:

  1. Leuk! Zal eens een keer een doorzichtig lakje halen, dan kan ik hier mijn windlichtjes eens een update geven.. Heb nu alleen maar donkere lakjes.. Gebruik ze ook niet zoveel... :P

    BeantwoordenVerwijderen