maandag 20 januari 2014

To do in 2014!

We zijn alweer 3 weken bezig in 2014 en nu pas komt mijn to do 2014 blog online! Dankzij Teskuh van www.teskuh.nl ben ik op het idee gekomen om het zo op papier te zetten.
Ik heb een lijstje opgesteld met dingen die ik wil doen in 2014. Daarover ga ik jullie natuurlijk op de hoogte houden.



Pay it forward
Dankzij een lieve vriendin ben ik achter deze actie gekomen. Hij gaat rond op Facebook en zodoende heb ik de status ook online gezet. De eerste 5 mensen die erop hebben gereageerd, kunnen in de loop van het jaar iets liefs van mij verwachten. Het gaat dan om kleine dingetjes: zelfgebakken koekjes, een cake, kaartje etcetera. Momenteel heb ik al 3 (eigenlijk maar 2, want nummer 1 wil zelf niks ontvangen) mensen.

Pay it forward!

Meer kaarten en brieven sturen
Deze staat al langer op mijn to do lijstje. Ieder jaar neem ik me voor om meer kaarten te versturen. Dat wil zeggen, met verjaardagen, gewoon tussendoor om te laten weten dat ik aan mensen denk of zomaar. Ieder jaar schiet het er een beetje bij in. Dit jaar heb ik mezelf als doel gesteld dat ik iedere maand 4 kaartjes verstuur naar mensen waarvan ik denk dat ze een kaartje verdienen.
Ook meer aandacht geven aan mijn lieve penvriendin, ze verdient het!



Memory Jar
Deze vind ik heel leuk om te gaan doen. Iedere mooie herinnering die gemaakt wordt in 2014 schrijf je op een klein papiertje. Dit papiertje doe je in een (mooie) glazen pot. Aan het eind van het jaar levert dit vast een mooie blogpost op.
De glazen pot ga ik deze week maken. Hier volgt nog een blogpost over.



120 recepten uitvoeren
Ik vind het onwijs leuk om te koken, maar omdat ik soms wat inspiratieloos ben, kom ik iedere keer weer op hetzelfde uit. Daarnaast ben ik ook een beetje inspiratieloos met het bakken van taarten, koekjes en andere dingen. Het lijkt me zo leuk om veel recepten uit te proberen. Ik heb inmiddels al zoveel recepten verzameld, dat 120 recepten een ‘makkie’ is. Om ze bij elkaar te zoeken dan, uitvoeren is een ander verhaal.
Op naar een voedzaam en lekker 2014!
Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte over de ontwikkelingen.



120 films kijken
Wat doe ik als ik me verveel, even niks te doen heb of eigenlijk wel wat te doen heb, maar last heb van studie-ontwijkendgedrag? Dan ga ik films kijken. Dit jaar hoop ik gemiddeld 10 films per maand te kijken. Ja, dat is veel, maar dat gemiddelde haal ik wel. Daar ben ik niet bang voor. Overigens heb ik zelf een schriftje aangemaakt, waarin ik mijn mening over de film in schrijf. Zo onthoud ik welke films ik gekeken heb en hoe ik hem vond.



20 boeken lezen
Lezen is mijn favoriete hobby. Altijd al geweest en ik hoop dat het altijd zo zal blijven. Wel is het een ondergesneeuwde hobby. Door de drukte in mijn leven vergeet ik vaak even een moment te nemen om boeken te lezen. Op mijn To read list staan nog een hoop boeken en afgelopen zomer heb ik ook aardig wat boeken gelezen. Nu hopen dat ik de 20 boeken haal dit jaar. (Dat is ongeveer 1,5 boek per maand)



Iets nieuws leren
Ik ben nieuwsgierig aangelegd, wil alles weten. Ook wil ik altijd nieuwe dingen leren. Mijn doel dit jaar is dan ook om iets nieuws te leren. Een leuke cursus lijkt me wel wat (weddingplanner, wijnproeven of Nederlands bijvoorbeeld). 

2 opmerkingen:

  1. Leuke blog! Die doelstellingen probeer ik mezelf elk jaar ook te stellen, maar tot nu toe haal ik het steeds maar niet of ik vergeet het... Hoe hou je dat vol om die dingen te onthouden of uit te voeren? Tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vergeten is heel herkenbaar. Ik hoop door het nu vast te leggen, al een aantal dingen op te schrijven, het vol te houden. Ik ben dus ook aan het testen en proberen. Tips hoop ik gaandeweg te geven!

      Verwijderen